Page 19 - Ментаніум Травень 2023
P. 19

травень  2023










                СКАЖИ









                        МЕНІ




















              Мовлення  —  це  те,  що  відрізняє  нас  від  тварин  і  розпочинається  ще  в  утробі  матері,  адже  вже  тоді
        робить людину людиною. За допомогою мовлення ми        дитина  чує  звуки  та  ідентифікує  мовлення  різних
        обмінюємося  думками,  виражаємо  свої  почуття  та    людей.  Повноцінному  мовленню  передує  пізнання
        емоції,  зберігаємо  свій  досвід,  а  також  фіксуємо  навколишнього світу, розширення чуттєвого досвіду
        колективний досвід людства. Люди часто плутають        і  звуконаслідування:  дитина  вчиться  розрізняти
        поняття  "мова"  та  "мовлення",  тому  для  початку   різноманітні  природні,  предметні,  музичні  шуми,
        з'ясуємо різницю між ними.                             звуки мовлення та наслідувати їх.
        Мова — це система умовних символів, за допомогою          Після досягнення однорічного віку дитина входить
        яких  передаються  поєднання  звуків,  що  мають  для  у  фазу  лавиноподібного  опанування  мовленням:  з
        людей певні значення і сенс, а мовлення — це процес    кожним днем збільшується її активний та пасивний
        спілкування людей за допомогою мови. Тож мова —        словник,  язик  та  губи  стають  слухнянішими,  а
        це  знакова  система,  а  мовлення  —  це  процес  її  розумові  процеси  ефективнішими.  І  вже  у  5  —  10
        практичного застосування.                              років  діти  досягають  піку  "балакучості":  за  день
         Мовлення — складний розумовий процес, успішність      вони  вимовляють  не  менше  14  тисяч  слів,  тоді  як
        якого  залежить  від  багатьох  факторів:  розвиненості  доросла людина в день вимовляє близько 10 тисяч
        мозку,  органів  артикуляції,  дихальної  системи,     слів.
        розгалуженості  нейронної  мережі,  ефективності         Так відбувається нормальний процес, але з кожним
        сприйняття  та  мислення.  Звісно,  такий  складний    роком  збільшується  число  дітей,  які  мають
        процес  потребує  значних  ресурсів:  енергії,  часу,  проблеми  з  оволодінням  мовленням.  Ще  40  років
        вольових  та  розумових  зусиль.  Але  визначна  роль  тому  лише  5%  дітей  потребували  допомоги
        мовлення в житті людини виправдовує усі труднощі.      логопеда,  а  сьогодні  у  кожної  третьої  дитини
           При народженні ми застаємо вже готову мову, якою    дошкільного  віку  є  мовленнєвий  розлад.  Звісно,
        говорить  наше  оточення,  і  в  процесі  свого  розвитку  йдеться про дітей, які не мають вроджених вад і чий
        засвоюємо її.                                          розвиток відбувається нормально.
           Оволодіння мовленням — це тривалий процес, який       В  чому  причина  такого  стрімкого  погіршення
                                                               ситуації?

                                                                                               М Е Н Т А Н І У М   |   1 8
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24