Page 19 - Ментаніум Січень 2023
P. 19
січень 2023
СУПЕРМЕТОДИКА ЧИ МАРКЕТИНГОВА ПАСТКА?
Років 10 тому в українській освітній простір увірвалася Однак невдовзі педагоги дошкільної освіти, вчителі
сенсаційна методична новинка — ментальна початкової школи та вчителі-математики забили на
арифметика. Методика обіцяла вражаючі результати сполох. Виявилось, що заняття з ментальної арифметики
для тих, хто опанує курс: здатність виконувати усні з використанням 5-кісточкової рахівниці у дошкільному
арифметичні обчислення з багатоцифровими числами чи молодшому шкільному віці може зумовити в дитини
швидше за калькулятор, значне розширення меж стійкі порушення в оволодінні математичною
пам’яті, розвиток уяви, багатозадачність мозку. компетенцією, так що згодом у неї будуть проблеми в
Наводили приклади країн Сходу, які очолюють навчанні, зокрема в опануванні алгебри.
рейтинги математичної компетенції серед громадян, і
зазначали, у цих країнах дітей навчають математиці Виявлення такої дії ускладнюється великим проміжком
саме за методикою ментальної арифметики. часу, який проходить між періодом, коли дитина
відвідувала такі заняття, і проявом їх наслідків, зазвичай
Аудиторією, для якої позиціонували ці курси, стали у середній школі. Крім того, такий ефект, як труднощі в
діти у віці від 4 до 12 років. Звісно, загадкова новітня навчанні загалом чи в опануванні математики зокрема, є
методика, що передбачає використання дивовижної настільки неспецифічним, що за ним неможливо
рахівнички на 5 кісточок на осі замість звичних нам 10 однозначно встановити, що саме заняття з ментальної
кісточок, та ще й з такими багатообіцяючими арифметики з використанням 5-кісточкової рахівниці
результатами, викликала великий ажіотаж серед зумовили такі наслідки.
батьків. І, незважаючи на чималу вартість занять, Справу ускладнює небажання батьків розбиратися в
українці повели своїх дітей на новомодні курси. суті навчальних методик, неусвідомлення наслідків
М Е Н Т А Н І У М | 1 9

