Page 13 - Ментаніум Серпень 2023
P. 13
А дітям з цим значно важче. Через Ще однією перепоною на шляху успішного
особливості розвитку психіки дитини навчання є навішування "ярликів" технаря чи
ефективним буде тільки те навчання, яке гуманітарія. І це стосується як дітей, так і
максимально наближене до реального життя. дорослих. Якщо людину переконати, що вона
Якщо дитина не може застосувати вивчене на творча особистість і математика — це не для неї,
уроці, то той урок був марний. Звісно, дітям то мозок відмовлятиметься вивчати математику.
властива природна цікавість, прагнення Насправді, ідеалом є збалансована, всебічно
зрозуміти, як влаштований світ. Але дитяча розвинена особистість. Кожна людина може
психіка не здатна абстрагуватися, стратегічно бути однаково успішною і в точних науках, і у
планувати та чекати на результат. Тому творчості, і у вивченні мов, якщо приділятиме їх
мотивація у дітей працює просто: повинно бути опануванню однакову кількість часу. Тому не
цікаво, комфортно, швидко успішно і варто перейматися й через те, в якому
застосовно, щоб можна було відразу профільному класі навчатиметься дитина, адже
продемонструвати результат. у школі не дають спеціальної освіти, мета
Велику проблему мають сьогодні діти з середньої школи — сформувати всебічно
російськомовних сімей, які навчаються в розвинену особистість.
українських школах та садочках. На уроках та Також велике значення має психологічний
заняттях дитина сприймає інформацію комфорт. Якщо людині не подобається інтер'єр
українською мовою, але якщо вдома вона навчального приміщення та предмети, які
говорить російською, то усе почуте і сказане в оточують, або немає спільної мови з педагогом,
школі та у садочку, стає "мертвим", або в сім'ї відбувається якась конфліктна
несправжнім, бо не має ніякого зв'язку з ситуація, або просто фізично дискомфортно
реальним життям дитини. (холодно, жарко, щось болить, хочеться їсти чи
Пам'ятаєте з історії, як вчили дітей 300 — 500 пити, одяг тисне тощо), то мозок витрачає
років тому? Правильно, по церковних книжках. багато енергії на подолання дискомфорту,
Чи багато розуміли діти з тих книжок, чи відповідно, не виділяє ресурсів для навчання.
близькими були їм ті тексти? Звісно, ні. Так і Тому намагайтеся мінімізувати такі негативні
сьогодні відбувається в тих російськомовних чинники, щоб мозок міг стовідсотково
сім'ях в Україні, де дорослі не готові працювати на навчання.
напружуватися і переходити в побуті на Бажаємо кожному знайти свою формулу
українську. Їхні діти приречені на більш низьку успіху у навчанні, і за її допомогою досягти усіх,
успішність в школі порівняно з дітьми з навіть найамбітніших, цілей!
україномовних сімей. Адже шкільні знання для
них "відірвані" від реальності, вони не знаходять
застосування в житті, не повторюються. А без
повторення мозок не запам'ятовує інформацію, Автор: Олена Воєвода
без застосовної складової знання не
трансформується у навичку, відповідно, ніякого
навчального прогресу не відбувається.
М Е Н Т А Н І У М | 1 3

