Page 11 - Ментаніум Серпень 2023
P. 11
серпень 2023
байдуже до того, наскільки важко дається їхнім мотивувати їх для подальшого розвитку. Але це
учням предмет, і що педагог не буде легко вдається тим, у кого є педагогічна інтуїція,
заморочуватися над тим, щоб полегшувати хто здатен бути "на одній хвилі" зі своїми
комусь навчання. учнями, виявляє не зверхність, а партнерське
Багато учнів та їхніх батьків вважають вчителів ставлення. У такого вчителя учні не списують,
прискіпливими й не завжди справедливими. не женуться за оцінками, а з радістю біжать до
Звісно, трапляються випадки, коли вчителі нього на уроки, бо почуваються поряд з таким
"зриваються" на учнях у прагненні вирішити педагогом успішними, цінними та важливими.
власні психологічні проблеми. Але це прикрі До речі, про списування. Порада учням: не
винятки. Бо, насправді, для вчителя успішність списуйте — вчитель завжди бачить списану
його учнів — це найголовніший показник його роботу. Самостійно виконане завдання, навіть із
власного професійного успіху. Тому більшості помилками, завжди переважатиме перед
вчителів не байдуже, чи подобаються їхні уроки, найдосконалішою списаною роботою. Порада
чи цікаво учням, чи вдається самостійно вчителям: зробіть так, щоб ваші учні розуміли
виконувати завдання. Для вчителя радість, коли цю просту істину і дотримувалися її.
учень підходить із запитаннями, намагається Жан Жак Руссо казав: "Діти повинні робити
розібратися з тим, що незрозуміло, хоче те, що хочуть, а хотіти вони повинні те, що хоче
виправити незадовільну оцінку. Бо найбільший педагог". Тому мудрий вчитель організує
ворог навчання — байдужість. Кожен вчитель роботу так, що діти самі хотітимуть вчитися:
мріє стати тим, до кого шикуватимуться черги і даватиме завдання, які вимагають певних
про кого казатимуть, що він — "вчитель від зусиль, але які під силу дитині, з якими дитина
бога", і тому шукатиме методи, які допоможуть зуміє впоратися, і відповідно, виконавши які,
полегшити опанування предмета. опиниться в ситуації успіху.
Вчителі часто вагаються в прагненні А ще навіть найменші учні відчувають і
об'єктивно оцінити знання учнів, і водночас цінують, коли педагог ставиться до них, як до
М Е Н Т А Н І У М | 1 1

